04:00 PM - 12:00 AM - Reisverslag uit Casares, Spanje van Kai Stam - WaarBenJij.nu 04:00 PM - 12:00 AM - Reisverslag uit Casares, Spanje van Kai Stam - WaarBenJij.nu

04:00 PM - 12:00 AM

Blijf op de hoogte en volg Kai

20 Maart 2014 | Spanje, Casares

Buenas tardes, señoras y señores!

Zo, alweer 3 weken in Spanje! Laat ik eens wat van mijn 'avonturen' aan jullie voorschotelen. 04:00 PM - 12:00 AM. Tot dusver zijn dat mijn werktijden geweest. Een nadeel hiervan is (was) dat je voor 16:00 niet zoveel kan doen omdat je hier enigszins afgesloten bent van de levendige buitenwereld. Nu mag ik niet klagen, ik bedoel, ik heb een lekker bed, goede badkamer, leuke collega's en mag hier ten alle tijden genieten van het voortreffelijke kantine voedsel, maar toch bekruipt mij het gevoel dat het fijner zou zijn geweest als alles wat dichter in de buurt zou zijn. Hiermee bedoel ik bijvoorbeeld een grote stad, een supermarkt voor de boodschapjes en een strand.

De eerste week stond dus ook in het teken van uitfigulieren hoe ik mij in mijn vrije tijd kan vermaken hier. En jawel, na intensief speurwerk weten we dat de bus onderaan de berg ( 5 minuutjes fietsen met de door ons aangeschafte mountainbikes) 6x per dag naar Estepona gaat. Estepona is een, voor spaanse begrippen, behoorlijk populaire badplaats waar je goed kan uitgaan, een prachtig strand hebt en verder alles wat je nodig hebt op welk gebied dan ook. Vanaf hier is het ongeveer 15 minuten met de bus naar Estepona. Dus sinds we dat weten hebben we hier ook al vaak gebruik van gemaakt !

Ok, het werk dan. Het werk is leuk, niet super maar do-able. Het moet tenslotte natuurlijk niet alleen vakantie en fun zijn!

Van 16:00-18:00 tover ik het restaurant om van de lunch naar de dinner setting. Omdat het natuurlijk een super sjiek restaurant is neemt dit veel tijd in beslag, alles moet namelijk perfect zijn en dat betekent dat alles moet blinken (blinkende glazen,borden en bestek) en alles moet op de juiste plaats liggen. Aan het eind van deze stage weet ik echt alles over de juiste tafeletiquette, geloof me.

Om 19:30 gaat het restaurant open en is het showtime. Ik serveer uit, debrasseer en schenk de dranken. Het contrast behind the scenes (in de keuken) en in het restaurant is erg groot want in het restaurant moet je uiterst serieus zijn. Rijke mensen houden er over het algemeen namelijk niet van als je een gezellig praatje met ze maakt of iets te vriendelijk glimlacht.. dat vind ik enerzijds jammer want ik vind juist het sociale contact met een gast leuk, maar aan de andere kant maakt het geouwehoer in de keuken als het rustiger is met collega's veel goed.

Wel heb ik gevraagd of ik bij de receptie mag werken. Ik denk dat dit werk meer uitdagend is voor mij en het is naar mijn idee altijd goed om ook iets anders te doen. Hier krijg ik nog uitsluitsel over, het is deels ook afhankelijk van mijn niveau spaans, wat wel elke dag met stapjes vooruit gaat.

We zijn hier sinds gisteren met 6 interns. Waarvan er 3 uit Spanje komen en geen woord Engels spreken. Uiteindelijk kunnen er nog maximaal 12 andere interns bijkomen, of dit ook gaat gebeuren weet ik niet. Zou natuurlijk wel leuk zijn!

Goed nieuws trouwens ook uit Nederland! Evelyn komt mij eind april een weekje opzoeken en pap en mam 2 daagjes in mei. Daarnaast doet Jomai ook een duit in het zakje door mij een bezoekje te brengen (ja kerel, nu moet je hoor :P )

Dat was het wel weer. Foto’s zullen binnenkort ook volgen evenals een nieuw reisverslag

x Kai

  • 20 Maart 2014 - 20:08

    Jomai:

    ja hoor, jomai komt wel langs... haha uiteraard kom ik langs! al is het maar om even de zon te zien! hoewel de zon er vandaag wel was, maar dit weekend wordt het weer weer minder (snap je hem).... hoe is het weer daar trouwens?
    Wat een aparte werktijden zeg! maar opzich wel lekker dat je uit kan slapen, kan je nog een keer lekker genieten van het uitgaansleven, na 12 uur dan. ik wil nog wel een keer van je horen hoe het servies allemaal op tafel moet liggen want ik weet er niks van en je weet hoeveel ik geef om een goed gedekte tafel!
    En haal je voordeel uit die 3 spaanse interns! daar moet je wel spaans tegen praten, of keihard negeren natuurlijk ;)
    jongen veel plezier en succes daar! leer die spaanse interns niet te veel vieze nederlandse woorden enne... foto's????

    gegroetos!

  • 23 Maart 2014 - 13:13

    Inge:

    Nou leuk om weer te lezen hoe jij de dagen vult!! Kijk uit naar het volgende verslag en uiteraard skypen. Xx

  • 24 Maart 2014 - 19:06

    Gerrit:

    Leuk om je 2de reisverslag te lezen (incl. de moeilijke begrippen haha). Ben zeer benieuwd wat we in mei te zien krijgen bij ons bezoek. Deze verslagen worden erg op prijs gesteld om je belevenissen te kunnen volgen. Het ga je goed, jongen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Casares

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

20 Maart 2014

04:00 PM - 12:00 AM

03 Maart 2014

Eerste indruk
Kai

Internship at Finca Cortesin in Casares, Espana From 04/03/14 till 15/06/14

Actief sinds 24 Feb. 2014
Verslag gelezen: 1253
Totaal aantal bezoekers 2499

Voorgaande reizen:

24 Februari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: