Eerste indruk - Reisverslag uit Casares, Spanje van Kai Stam - WaarBenJij.nu Eerste indruk - Reisverslag uit Casares, Spanje van Kai Stam - WaarBenJij.nu

Eerste indruk

Blijf op de hoogte en volg Kai

03 Maart 2014 | Spanje, Casares

Daar ben ik dan, Finca Cortesin. De komende 4,5 maand zal ik hier stage lopen op de 'Food & Bevarage afdeling. Dit zal inhouden dat ik 's ochtends en/of 's middags in het restaurant zal werken en in het hoogseizoen ook geregeld de gasten een hapje/drankje serveer bij de Beach Club.

Finca Cortesin is haast een dorp opzich. Het heeft een groot hotel, 8 riante villa's en daarnaast natuurlijk de 18 (!) golfcourts wat het uithangbord is van het resort.
'Finca Cortesin- Home of The Volvo World Match play championship 2009, 2001 & 2012' Vanaf ongeveer 1500mtr van het hotel zie je het om de 100 meter wel ergens staan, best geinig.

Ik kan nu al wel zeggen dat je ongelooflijk rijk moet zijn om hier te overnachten of zelfs een balletje te slaan op de courts. Een medewerker hier vertelde me dat er een gast was die in het hoogseizoen klaagde over de hoge prijzen in het restaurant van Finca terwijl de beste man een kleine €900,- per nacht voor een hotelkamer betaalde. Gekke wereld.

Afgelopen zondag ben ik hier dus aangekomen en heb ik kennis gemaakt met mijn mede stagiares. 1 jongen uit Italie, 1 uit Frankrijk en een meisje uit België. Een gevarieerd internationaal gezelschap dus. In het hoogseizoen (dus over ongeveer 1 á 2 maanden) komen er nog maximaal 4 andere interns bij. Hoe meer zielen, hoe meer vreugd.

Dinsdag begin ik met werken en daar ben ik blij mee want tot op heden is het hier een beetje uitgestorven. Zo heb ik vanochtend een wandeling gemaakt en aan alles kun je merken dat het laagseizoen is. Op het resort is hert nog vrij rustig en even verderop de heuvel af ligt de plaats Casares. Toen ik hier vanochtend doorheen wandelde deed het me denken aan een scene uit The Walking Dead, er is werkelijk niemand. Het is nu echt een spookstad.

Het plaatsje bestaat uit 2 delen. Het oude dorp wat dus wel bewoonbaar is direct aan de zee en daarachter dus de luxe vakantiehuizen waar nu nog niemand is. Wel prachtig aangezicht trouwens. Foto's op facebook zullen spoedig volgen.

Het appartement is verder ideaal, lekker groot en ruim en de wi-fi is goed, ook niet onbelangrijk, zeker niet nu het nog redelijk rustig is overal.

Binnenkort weer een nieuw blog met mijn ervaringen op de werkvloer!

Adios y hasta pronto!

Kai

  • 03 Maart 2014 - 13:06

    Evelyn:

    Disfruta *muahhhh*

  • 03 Maart 2014 - 13:25

    Claudia:

    Klinkt goed!!! Heeeeel veel plezier!!!

  • 03 Maart 2014 - 13:46

    Inge:

    Hoi broertje,

    Erg leuk om te lezen hoe jij het in Spanje ervaart. Nou the wakking dead, het is te hopen dat de gasten er niet zo uitzien

  • 03 Maart 2014 - 14:13

    Gijs En Erna:

    Ha die Kai,
    Wat ben je toch een bofkont met deze stageplek, je zal je wel thuis voelen tussen "de rijke der aarde"want je komt zelf natuurlijk ook uit zo'n nest. Ha, ha.
    Veel plezier en we gaan je volgen!
    Allerhartelijkst uit Lathen van Gijs en Erna.

  • 03 Maart 2014 - 14:37

    Judith:

    Hoi Kai!

    Leuk verslag, ik hoop dat je het heel erg naar je zin krijgt op je stage!

    Groetjes, Judith

  • 03 Maart 2014 - 16:34

    Gerrit:

    Mooi man, om je 1ste blogverhaal te lezen. Zo zijn we toch weer wat met elkaar verbonden. Zijn je mede stagiaires aardige gasten? Een goede start toegewenst morgen met je werkzaamheden. We spreken elkaar vanavond nog wel even. Mede namens Willy, Gerrit

  • 03 Maart 2014 - 18:38

    Dominiic:

    Hey Kai,

    Heel erg veel succes jongen !

    Groetjes, Dominic.

  • 03 Maart 2014 - 19:36

    Mylene:

    Hooooi neef !!

    Leuk zo dat ik kan lezen wat jij daar doet blijf je dat doen ?
    Heeeel veeeel plezier xxxxxxxxxxxx

  • 05 Maart 2014 - 09:48

    Niek:

    Gek wereldje Kai!
    Veel plezier nog!

  • 09 Maart 2014 - 11:18

    Jomai:

    ola monsieur! wat een verhaal! ons kai omringt door de rijken! Zorg er wel voor dat je dikke maatjes wordt met die rijken want wie weet zetten ze je wel op hun testament ;) ben nu toch wel benieuwd geworden naar wat de kosten waren van het eten wat die beste man (900 euro per nacht) besteld heeft. Veel plezier nog en ik zie vanzelf wel nog een verhaal verschijnen, gegroetos!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Casares

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

20 Maart 2014

04:00 PM - 12:00 AM

03 Maart 2014

Eerste indruk
Kai

Internship at Finca Cortesin in Casares, Espana From 04/03/14 till 15/06/14

Actief sinds 24 Feb. 2014
Verslag gelezen: 340
Totaal aantal bezoekers 2503

Voorgaande reizen:

24 Februari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: